Πέμπτη, 30 Αυγούστου 2018

Πρωινό ξύπνημα και οργάνωση δραστηριοτήτων.

Καλησπέρα σας! Τι κάνετε? Εμείς εδώ,πολύ καλά, περιμένουμε τη νέα σχολική χρονιά να ξεκινήσει.Με αφορμή αυτό το γεγονός,το σεντουκάκι κάνει νέα ανάρτηση, αποφάσισε να ανοίξει και να ασχοληθεί με ένα διαφορετικό θέμα. Ο Σεπτέμβρης κοντοζυγώνει, τυπικά το καλοκαίρι τελειώνει, γεμίσαμε τις μπαταρίες μας και είμαστε έτοιμοι για την νέα σχολική χρονιά. Έτσι, πολλές καλοκαιρινές συνήθειες μας θα πρέπει να τις αλλάξουμε, για παράδειγμα το πρωινό μας ξύπνημα, με το οποίο θα ασχοληθούμε σήμερα. Δεν είναι μόνο αυτό όμως, οι καθημερινές δραστηριότητες που είχαμε το καλοκαίρι, είτε έχεις οικογένεια,είτε όχι, ήταν διαφορετικές. Το πρόγραμμα ξεφεύγει κατά πολύ από αυτό που είχαμε τον χειμώνα, το καλοκαίρι έχουμε μια πιο ανάλαφρη και χαλαρή διάθεση και ξαφνικά μετά τις διακοπές, πρέπει να οργανωθείς και να είσαι έτοιμος στις υποχρεώσεις που έχεις.

Δεν ξέρω για σας, αλλά εγώ θα έχω θέμα. Σε πολλά πράγματα,και στο πρωινό ξύπνημα και στο πως θα οργανώσω τον χρόνο μου. Πέρυσι, είχα απογευματινή βάρδια στο σχολείο, ήδη είχα ξεσυνηθίσει το πρωινό ξύπνημα και το καλοκαίρι παρά έγινε το κακό...έκανα την νύχτα μέρα! Οπότε, αν μου τύχει πρωινή βάρδια φέτος  θα δυσκολευτώ πολύ να το συνηθίσω(εδώ που τα λέμε και απογευματινή να μου τύχει πάλι πρόβλημα θα έχω), αλλά θα πρέπει να αλλάξω και πολλά αλλά πράγματα, θα έχω ένα γεμάτο χειμώνα και ήδη σκέφτομαι πως όλο αυτό θα μου γίνει πιο ευχάριστο. Προς το παρόν,με προβληματίζει το πρωινό ξύπνημα και ο ύπνος.

Έκατσα λοιπόν και έκανα μια μικρή έρευνα και σας παρουσιάζω τα 10 tips ενός καλού, εύκολου και χαρούμενου πρωινού ξυπνήματος. Ελπίζω να σας αρέσει σαν θέμα.


1.Πρώτα πρέπει να εξασφαλίσουμε έναν καλόν ύπνο για να έχουμε μετά ένα χαρούμενο εύκολο πρωινό ξύπνημα. Αυτό σημαίνει τα εξής: όχι στο άγχος, στον καφέ/τσάι και τσιγάρο πριν κοιμηθείς, όχι στο βαρύ & πικάντικο φαγητό,ναι στο ελαφρύ γεύμα με υδατάνθρακες, τηλεόραση, κινητό, τάμπλετ και υπολογιστής μια με δύο ώρες πριν κοιμηθείτε, όχι στην έντονη γυμναστική πριν τον ύπνο-ναι στην γυμναστική κάθε μέρα την ίδια ώρα βοηθά πολύ, ναι στο χαλαρό μπανάκι πριν τον ύπνο, ναι στο κεράσι και το βύσσινο διότι περιέχει μελατονίνη που βοηθά στον εύκολο ύπνο, λέμε ναι στην ρουτίνα-όσον αφορά τον ύπνο μόνο ε;-δηλ. κοιμόμαστε και ξυπνάμε την ίδια ώρα και αποφεύγουμε τους "υπνάκους" κατά την διάρκεια της ημέρας, φορέστε κάλτσες τον χειμώνα μπαίνει το σώμα απευθείας σε κατάσταση ύπνου και το κρεβάτι είναι μόνο για τον ύπνο μας, δεν κάνουμε άλλες δουλειές πάνω σε αυτό, όπως να βλέπουμε ταινίες ή διάβασμα.

2.Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουμε είναι να ανοίξουμε το παντζούρι και τις κουρτίνες, διότι με αυτό τον τρόπο οι ορμόνες μας ξυπνούν πιο έντονα. Βέβαια δεν μας λένε τι να κάνουμε όταν ξυπνάμε όταν έξω έχει ακόμα σκοτάδι, ωστόσο αν κάποιοι έχουν το προνόμιο να ξυπνάνε την ώρα που ήλιος έχει εμφανιστεί, κάντε το, η μελατονίνη(που μας φέρνει υπνηλία) σταματά και αυξάνεται η σεροτονίνη του εγκεφάλου μας που μας τονώνει τη διαθεση. (επιστημονική εξήγηση έτσι?)

3.Βρέχουμε το πρόσωπο με κρύο νερό,όλες τις εποχές, μας ξυπνάει πιο εύκολα, μας αναζωογονεί και σφίγγει το δερματάκι μας. Ένα μασαζάκι στα μουτράκια μας θα μας χαρίσει και λάμψη να ξέρετε, άσε δε η ανανέωση με τις κρέμες (η περιποίηση του εαυτού μας μας δίνει αυτοπεποίθηση) 

4.Πίνουμε ένα μεγάλο ποτήρι νερό για αναπλήρωση των υγρών και γενικά χωρίς αυτό και χωρίς ένα καλό πρωινό, ο οργανισμός μας ΔΕΝ θα έχει ενέργεια όλη την ημέρα και θα χρειαστεί να εργάζεται σκληρότερα.

5.Τοποθετούμε το ξυπνητήρι μακριά από το κρεβάτι, για να αναγκαστούμε να σηκωθούμε. Δεν πατάμε αναβολή, διότι χειροτερεύει την κατάσταση!Αν θέλετε να κοιμηθείτε λίγο παραπάνω,απλά προετοιμαστείτε από το βράδυ,πχ το ντύσιμο ή τσάντα της δουλειά σας κλπ.


6.Με το που ξυπνήσετε κάντε θετικές σκέψεις και πείτε ωραία λόγια στον εαυτό σας, στον άνθρωπό σας, στα παιδιά σας. Πείτε καλημέρα χαμογελώντας, πείτε ευχαριστώ που είστε καλά και ζείτε την αρχή μιας νέας μέρας. Και αν όλα αυτά σας είναι δύσκολα, τοποθετείστε σημειώματα με θετικά μηνύματα ή με αστεία, στον εαυτό σας ή στα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας, έτσι με αυτό τον τρόπο, αν έχετε ξυπνήσει δύσκολα θα φτιαχτεί το κέφι σας ή αν έχετε ξυπνήσει ήδη ευχάριστα θα ενισχυθεί ακόμα περισσότερο η καλή διάθεση σας. 

7. Αφού ξυπνήσετε, ακούστε το αγαπημένο σας τραγούδι, αυτό που σας φτιάχνει το κέφι, ή κάντε μια λίστα με τραγούδια και ακούστε τα την ώρα που ετοιμαζόσαστε για την δουλειά. Αν δεν το κάνετε την ώρα εκείνη, ακούστε τη λίστα με τα τραγούδια όταν πηγαίνετε προς τη δουλειά. 

8. Ακούστε το σώμα σας. Τι είναι αυτό που αγαπά πολύ? Εντάξει θα ήθελε πάρα πολύ να μην πάει για δουλειά και να κάτσει να κοιμηθεί κι άλλο..αλλά δεν μπορεί κάτι θα του αρέσει...πχ ένα ντουζ ή λίγη γιόγκα(λέμε τώρα) Μια γειτόνισσα μου, για παράδειγμα, ενώ μπορεί να πάει ο άντρας της ή τα παιδιά της βόλτα το σκύλο, ξυπνάει πολύ πιο νωρίς για να τον πάει αυτή βόλτα, όταν την ρώτησα μου είπε ότι το ζητάει ο οργανισμός της αυτό! Βλέπετε;υπάρχουν και αυτοί οι άνθρωποι, μπορεί να πιάσει και με σας. 

9. Πολλοί από εσάς, έχετε οικογένεια και με το πρωινό ξύπνημα αυτόματα ξεκινάνε και οι υποχρεώσεις σας σαν σύζυγος ή γονιός. Πάρτε 10-15 λεπτά χρόνο μόνο για τον εαυτό σας. Θα γίνει πιο ευχάριστο το ξύπνημα κάνοντας focus σε εσάς. 

10. Και τέλος, εάν είστε γονιός υπάρχουν μερικές συμβουλές που μπορούν να σας βοηθήσουν για καλύτερο ξύπνημα, δικό σας και των παιδιών σας: Ξυπνήστε πρώτοι, για να έχετε λίγα λεπτά για το εαυτό σας και να ετοιμάσετε το πρωινό των παιδιών σας. Προετοιμαστείτε από το βράδυ για τις πρωινές δραστηριότητες όπως η τσάντα του παιδιού για το σχολείο ή να είναι έτοιμο το αυριανό ντύσιμο το δικός σας και των παιδιών. Κοιτάξτε να δείτε που η ρουτίνα είναι καλή τελικά, δημιουργήστε μια ρουτίνα για τα παιδιά σας...συγκεκριμένη ώρα ντύσιμο και πλύσιμο,συγκεκριμένη ώρα του πρωινού,συγκεκριμένη ώρα αποχώρησης για τις δουλειές σας(σχολείο/εργασία). Και εννοείται, ύπνο από νωρίς, ιδιαίτερα τα παιδιά. 


από το site mama365

Το άγχος είναι κακός σύμβουλος και γενικά μας ταλαιπωρεί σε πολλά επίπεδα της ζωής μας,η οργάνωση των δραστηριοτήτων και των υποχρεώσεων μας, μας βοηθά να αποβάλλουμε ένα μέρος του. Και επειδή, το σεντουκάκι χωρίς κάποια ιδέα για κατασκευές και γενικά δραστηριότητες δεν γίνεται, σας βάζω κάποιους πίνακες δραστηριοτήτων για να πάρετε μια ιδέα: οι μαμάδες, που θέλουν να οργανωθούν μαζί μετά τα παιδιά, ώστε με το που ξυπνήσετε να ξέρει όλη η οικογένεια τις δραστηριότητες που έχει να κάνει μέσα στη μέρα, στη βδομάδα, στον μήνα. Και οι εκπαιδευτικοί, εάν ψάχνετε πίνακες με σχολικές δραστηριότητες για διακόσμηση της τάξης σας.  










Όταν είσαι οργανωμένος, όταν έχεις βάλει μια τάξη στη ζωή σου, όταν δεν αγχώνεσαι για τις υποχρεώσεις σου ή όταν δεν φοβάσαι ότι δεν προλαβαίνεις ή έχεις ξεχάσει κάτι σημαντικό που έχεις να κάνεις, δεν κάνει μόνο το ξύπνημα το πρωί εύκολο,αλλά και την ζωή σας. Κάποιοι προτιμούν να χρησιμοποιούν εφαρμογές στο κινητό, που τους υπενθυμίζουν τις υποχρεώσεις τους, κάποιοι κρατούν ημερολόγιο ή organizer, κάποιοι με σημειώματα στο ψυγείο. Μερικές ιδέες από sites για εσάς που θέλετε να είστε οργανωμένοι, χωρίς άγχος και με καθαρή σκέψη, για να οργανώσετε τον χρόνο σας, την τάξη σας, το σπίτι σας..

1. Πατήστε το  Πρόγραμμα εβδομάδας από το Ανθομέλι, θα βρείτε χρήσιμα προγράμματα για εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς και φοιτητές.

2. Πατήστε το Δημιουργία Ημερολογίου από το time and date.com, όπου μπορείτε να φτιάξετε και να εκτυπώσετε ετήσιο,μηνιαίο και ημερήσιο ημερολόγιο. Με σύνδεση στο site μπορείτε να προσθέσετε και προγραμματισμένες δραστηριότητες.

3.Υπάρχει ειδική μπογιά για να κάνεις μαυροπίνακα ή ασπροπίνακα τον τοίχο ενός σπιτιού ή τάξης για να γράφετε τις δραστηριότητες ή διάφορα σημειώματα


4. Για τους gadgetακηδες, εκπαιδευτικούς ή γονείς, εάν δεν σας ικανοποιεί το ημερολόγιο του κινητού σας, το google calendar app μπορεί να σας αρέσει και να σας βοηθήσει περισσότερο. Κατά την γνώμη μου είναι το καλύτερο! 


5.Διάφορα ημερολόγια για τους παραδοσιακούς τύπους








bonus ιδέα:



Ελπίζω να σας άρεσε το θέμα της τελευταία μας ανάρτησης.
Σε αυτό το σημείο θέλω να πω Καλή Επιτυχία σε όλους του αναπληρωτές και καλή τοποθέτηση, όσο πιο κοντά γίνεται στο σπίτι σας! 

και μην ξεχνάτε:


Φιλάκια!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου