Παρασκευή, 7 Οκτωβρίου 2016

ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ ΤΑΞΗΣ

Καλησπέρα σας αγαπημένα μου μέλη!


Τι κάνετε; Πως πήγε η σχολική βδομάδα που μας πέρασε; Εμείς περάσαμε ωραία και δημιουργικά. Η αλήθεια είναι ακόμα χρειαζόμαστε δουλίτσα στους κανόνες (ακόμα κάνουμε προσαρμογή στα νέα δεδομένα της καθημερινότητάς μας), αλλά σχεδόν τελειώσαμε με τους σταθερούς πίνακες αναφοράς, που θα μας βοηθήσουν στο φετινό ταξίδι της γνώσης και της μάθησης  (και όχι μόνο) όλη τη σχολική χρονιά. 

Με αφορμή της προηγούμενη ανάρτηση μας (Οι πρώτες φθινοπωρινές εργασιοστιγμούλες μας (& άλλα πολλά)) και την "αγάπη σας" στο ημερολόγιο, που έχω εδώ και πολλά χρόνια ως πολύτιμο εργαλείο, σήμερα θα σας γράψω πως το έφτιαξα. Μαζί με το ημερολόγιο θα αναφερθώ και σε άλλους πίνακες που έφτιαξα μόνη μου ή με τη βοήθεια των παιδιών και διακοσμούν την τάξη μας κάνοντας την ακόμα πιο όμορφη!!! (και άδεια να ήταν πως να την χαρακτηρίσω άσχημη όταν την γεμίζουν όμορφες ψυχούλες;)

ΠΙΝΑΚΑΣ: ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΚΑΙ ΚΑΙΡΟΥ


ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
ΚΑΙΡΟΣ

Το ημερολόγιο και τον καιρό το ζωγράφισα μόνη μου. Είχα στο μυαλό μου τα σχέδια. Η αλήθεια είναι ότι δεν είχα κάποιο συγκεκριμένο τρόπο να το φτιάξω, άλλα είχα στο μυαλό μου ότι πρέπει να είναι λειτουργικός, ανθεκτικός και να μεταφέρεται εύκολα. Έτσι αποφάσισα πως ότι και να γίνει θα είναι το ημερολόγιο σε Α3 μέγεθος και ο καιρός σε Α4, πλαστικοποιημένο, άρα θα το ζωγράφιζα εγώ χωρίς να το κάνω με τη μέθοδο του κολάζ, διότι η πλαστικοποίηση δεν θα γινόταν σωστά. 

Πρώτα έφτιαξα και πλαστικοποίησα τις καρτέλες με τις ημέρες, τους μήνες, της εποχές και 2 καρτέλες που δείχνουν ένα σχολείο και ένα σπίτι για το ημερολόγιο και καρτέλες για τον καιρό. Έπειτα τοποθέτησα τις καρτέλες στο άσπρο φύλλο μου για να έχουν το ίδιο μέγεθος τα σημεία που θα τοποθετούν τα παιδιά τις καρτέλες. Μετά ξεκίνησα να ζωγραφίζω. Μια εξοχή με πάπιες για το ημερολόγιο και ένα παράθυρο σε τοίχο για τον καιρό. Έπειτα τους πλαστικοποίησα και κόλλησα σκριτς-σκρατς στον πίνακα και στις καρτέλες. 

Τι πρόσεξα για να βγουν σωστά οι πίνακες: Όλες οι καρτέλες να είναι στο ίδιο μέγεθος,πχ η μέρα Τρίτη και η Παρασκευή να είναι στο ίδιο μέγεθος παρόλο που οι λέξεις έχουν διαφορετικό. Το Σάββατο και την Κυριακή τις έβαλα μαζί σε μια καρτέλα. Να βάλω σωστά το σκριτς-σκρατς, ώστε να κολλάνε οι καρτέλες στον πίνακα (χα χα, την έχω πατήσει για αυτό). 

Που έβαλα τις καρτέλες για να μην τις χάσουμε; Έφτιαξα ειδικές κασετίνες με οντουλέ χαρτί, γιατί είναι ανθεκτικό και σκριτς σκρατς βέβαια για να κλείνουν. Να ξέρετε αντέχουν ακόμη! Αρκεί να διαλέξετε εκείνα τα οντουλέ χαρτόνια που έχουν ελαστικότητα και να μην "σπάνε" όταν τα τσακίζεις και βέβαια το τσακίζεις όπως πάνε οι γραμμές και όχι αντίθετα! 


Μπορείτε να τα βάλετε όλα (μέρες και αριθμούς) σε μια κασετίνα, τοποθετώντας άλλα χαρτόνια όπως έχω κάνει στην κασετίνα με τις μέρες και τους μήνες, που έβαλα ένα επιπλέον χαρτόνι κάνσον για να χωρέσουν όλα! Προσωπικά προτίμησα να είναι σε διαφορετικές οι αριθμοί, γιατί παίζουμε με αυτούς, πχ. λέω στο παιδάκι που θα το βάλει να δει τους αριθμούς και μετά να κλείσει τα μάτια και να διαλέξει τον σωστό (έχει πλάκα αυτό, χα χα) 



Τον πίνακα καιρού τον λειτουργούμε με τον δικό μας τρόπο και καθώς περνάνε οι μέρες τον εμπλουτίζουμε και με άλλες καρτέλες- ρίξτε μια ματιά εδώ.  Κάθε εποχή τα παιδιά που λένε τον καιρό γίνονται και από ένα διαφορετικό ζώο μετεωρολόγο. Δηλαδή το φθινόπωρο το παιδί που λέει τον καιρό γίνεται αποδημητικό πουλάκι και πάει στο παράθυρο "πετώντας" για να δει τι καιρό έχει και " αν είναι καιρός να φύγει για μια πιο ζεστή χώρα", τον χειμώνα γίνεται πιγκουινάκι, την άνοιξη πασχαλίτσα και το καλοκαίρι γλάρος! Εννοείται ότι υπάρχει και ειδικό καπέλο μεταμφίεσης! Στην παραπάνω εικόνα του καιρού θα δείτε ότι δίπλα έχω βάλει και ένα μικρό πίνακα αναφοράς με τα ονόματα των παιδιών και ένα μανταλάκι, αυτό το κάνω γιατί όλα τα παιδιά ανυπομονούν να γίνουν μετεωρολόγοι και για να μην υπάρχουν αδικίες, τηρούμε την σειρά προτεραιότητας. 



Μπορείτε να βρείτε όμορφες εικόνες από το ίντερνετ και να το φτιάξετε μέσω υπολογιστή, όπως έκανα στην παρακάτω εικόνα. Αρκεί να προσέξετε να είναι hd εικόνα με πολλά mp διότι στην εκτύπωση δεν θα βγει καλή. 




ΠΙΝΑΚΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΩΝΙΕΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΜΑΣ

Αυτός ο κλασικός πράσινος πίνακας με τα μαγνητάκια με τα γράμματα και τους αριθμούς δεν μου αρέσει πολύ  και ελπίζω να μην κριθώ για αυτό. Μάλλον, γιατί όταν τον συναντάω σε κάποιο σχολείο, είτε είναι χαλασμένος, μπογιατισμένος συνήθως με κηρομπογιές, με τα περισσότερα μαγνητάκια να έχουν χαθεί ή χαλάσει, είτε γιατί πάντα τον τοποθετούν σε λάθος σημείο και ποτέ δεν βολεύει και είναι δύσκολο να το βγάλεις από εκείνο το σημείο γιατί είναι καλά στερεωμένο με βίδες. Ναι, το παραδέχομαι το έχω πάρει με κακό μάτι. Ίσως επειδή, αγαπώ πιο πολύ τον ασπροπίνακα με τους ειδικούς μαρκαδόρους!!! 

Φέτος λοιπόν, στο σχολείο που είμαι, ο πίνακας αυτός είναι ολοκαίνουριος. Αλλά στο σημείο που βρίσκεται δεν βολεύει καθόλου και εννοείται είναι δύσκολο να το βγάλω. Επειδή θέλω να είναι λειτουργική και άνετη η τάξη με χώρο για να κινούμαστε και έτσι πως την διαρρύθμισα ο πίνακας αυτός δεν βολεύει τα παιδιά να παίξουν σε αυτόν (εε είναι και απέχθεια που έχω, το ξαναπαραδέχομαι), για να μην είναι τελείως άχρηστος τον έκανα πίνακα για να δηλώνουμε σε ποιες γωνιές και ποια παιχνίδια θα παίζουμε. 



Είχα κάποιες καρτέλες έτοιμες από άλλες χρονιές, έφτιαξα και νέες με βάση τα παιχνίδια της τάξης και μερικά μαγνητάκια τα χρησιμοποίησα για τα ονόματα των παιδιών. 



Τα παιδιά έφτιαξαν τον εαυτό τους, τα πλαστικοποιήσαμε και μετά τα κολλήσαμε με διαφανής ταινία πάνω στο μαγνητάκι. Έτοιμος ο πίνακας!! Μαζί με τον πίνακα ήρθαν και οι κανόνες για τις γωνιές και τα παιχνίδια. Συνήλθαμε σε συνεδρίαση, υπογράψαμε την συμφωνία μας  και όλα λειτουργούν ρολόι (ε, εντάξει θέλουμε δουλίτσα ακόμη, διότι λειτουργεί ο πίνακας μόλις 2 μέρες, αλλά έχουμε θέληση και αυτό είναι καλό)  


ΠΙΝΑΚΑΣ: ΠΑΡΟΥΣΙΟΛΟΓΙΟ

Το φετινό μας παρουσιολόγιο, είναι το φτιαγμένο ρολό χαρτί και τα μανταλάκια. Φτιάχτηκε από τα παιδιά με ότι χρώμα ήθελαν και όπως στον πίνακα με τις γωνιές, έτσι και σε αυτό ζωγράφισαν τον εαυτό τους και δεν βάλαμε φωτογραφία τους. Τους έγραψα το όνομα τους σε μικρές καρτελίτσες και τις κόλλησα στο μανταλάκι. Γύρω από την εικόνα τους ήθελαν να βάλουμε χρυσόσκονη! Έβαλα τα ρολά σε σειρά και το κόλλησα στην ντουλάπα κοντά στην είσοδο.



Τα μανταλάκια τα τοποθετούμε σε ειδική καρτέλα "απουσιολόγιο"  όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα....


Το παρουσιολόγιο μας είναι και θυρίδες αλληλογραφίας μας. Τι εννοούμε με αυτό; Για παράδειγμα, αν κάποιο παιδάκι θέλει να χαρίσει μια ζωγραφιά σε ένα παιδί που λείπει γιατί είναι άρρωστο το βάζει στην θυρίδα του και όταν ο απών γυρίσει θα πάρει το δώρο του από την θυρίδα του ή αν η κυρία έχει να μοιράσει κάποια ανακοίνωση και λείπουν κάποια παιδιά τα βάζει εκεί ώστε να το θυμηθεί ή ίδια ή το παιδί ;)



ΠΙΝΑΚΑΣ "ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ"

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΔΩ


Κάθε χρόνο φτιάχνουμε το δέντρο της Φιλίας. Εκεί λύνουμε όποιο πρόβλημα φιλίας έχουμε και δεν σηκωνόμαστε από εκεί αν δεν ζητήσουμε συγνώμη, συγχωρέσουμε και γίνουμε φίλοι. Είναι μια ζεστή γωνίτσα που εκφράζουμε τα συναισθήματά μας, μια γωνιά που είναι πάντα ενεργή και λειτουργική, μας βοηθά στην επίλυση συγκρούσεων και έτσι η "αλυσίδα Φιλίας" δεν κινδυνεύει να σπάσει!! 


Και άλλος πίνακας για τα ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ 

Κάθε πρώτη Παρασκευή του Οκτώβρη (το έμαθα σήμερα το πρωί από το fb-για αυτό δεν το έχω βάλει και στο σχολικό ημερολόγιο που έχω φτιάξει) έχουμε την ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΧΑΜΟΓΕΛΟΥ :)

Με αφορμή λοιπόν αυτή την μέρα, φτιάξαμε με τα παιδιά κάτι που το είχα καιρό στο μυαλό, αλλά δεν το είχα κάνει ποτέ με τα παιδιά τα προηγούμενα χρόνια. Την ιδέα την πήρα από εικόνες σαν και αυτή 

Αποτέλεσμα εικόνας για take that you need
Πάρε αυτό που χρειάζεσαι!!!

 Έτσι, φτιάξαμε σήμερα δυο πίνακες (ένα για μέσα στην τάξη και ένα στην πόρτα-για παιδιά και γονείς) με θέμα το χαμόγελο. Αυτοί οι πίνακες θα αλλάζουν, ανάλογα με το θέμα που επεξεργαζόμαστε ή την διάθεση μας ή κάποιο πρόβλημα/βίωμα/κλπ  που έχει προκύψει. 


Βασικό μας σχέδιο είναι το emoticon με το κίτρινο προσωπάκι και το τεράστιο χαμόγελο γιατί βασικά το να χαμογελάμε είναι ανεκτίμητης αξίας δώρο στον εαυτό μας. Χρωματίσαμε δυο κίτρινες φάτσες και φτιάξαμε μάτια, με μπαλάκια γκοφρέ το στολίσαμε ολόγυρα και κάναμε ένα τεράστιο χαμόγελο με πούλιες. Έπειτα, κάποια παιδιά έγραψαν το μήνυμα της ημέρας "ΧΑΜΟΓΕΛΑ!" Το βγάλαμε φωτοτυπία, κολλήσαμε αυτοκολλητάκια ή κόψαμε με φιγουροκόπτη μια χαμογελαστή φατσούλα σε κάθε κομμάτι με την φράση.




 Ο πίνακας έγινε ανάρπαστος από παιδιά (όπως βλέπετε στην παρακάτω εικόνα) και γονείς!!! Όλοι  ενθουσιάστηκαν με τον πίνακα συναισθημάτων μας, ελπίζω να σας αρέσει η ιδέα και να την εφαρμόσετε και εσείς!! Αξίζει!





Πίνακας αναφοράς μήνες, γιορτές και γενέθλια
- 3 σε 1-


Καρτέλες με τους μήνες, 6 χρόνων και αυτές, εκτός του Σεπτεμβρίου που τον έχασα (που τον έχω βάλει δεν θυμάμαι). Οι εικόνες με τις εποχές που ψιλοφαίνονται είναι 10 χρόνων πίνακες με τη μέθοδο του κολάζ (χι χι) Αν και πριν δυο χρόνια είχα φτιάξει τον πίνακα με τα cup cakes και είναι από τους αγαπημένους μου φέτος είπα να βάλω μικρές καρτέλες με γενέθλια και γιορτές των παιδιών πάνω στις καρτέλες των μηνών. 



Για το τέλος σας αφήνω την καρτέλα του υπεύθυνου της τάξης, ο οποίος είναι πολύτιμος βοηθός της κυρίας και των παιδιών και το παιδί που θα είναι πρώτο στο τρενάκι! Καρτελάκι με το όνομα και την ημερομηνία, τοποθετημένο μέσα σε διαφάνεια με πιαστράκι. 


Αυτά για σήμερα!!! Ελπίζω να σας άρεσαν οι ιδέες μας!! Το Μέσα σ'ένα σεντουκάκι σας εύχεται Καλό Σαββατοκύριακο!! Μην ξεχνάτε "να χαμογελάτε", όχι μόνο την ημέρα του χαμόγελου αλλά κάθε μέρα. Και αν η μέρα ξεκίνησε στραβά, χαμογέλα στραβά!!! (χα χα) Φιλάκια πολλά!


Υ.Γ. Στο ΣΧΟΛΙΚΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 2016-17 είχα κάνει λάθος στον Ιανουάριο και είχα γράψει 2016. Το άλλαξα και έβαλα το σωστό έτος. Ευχαριστώ Χρυσούλα που το παρατήρησες! ;)

Προσεχώς: γωνιές της τάξης μας, κατασκευή 28η Οκτωβρίου 2017 και κριτική παιδικών ταινιών (ωωωω ναι!!!)






2 σχόλια:

  1. Αννούλα είσαι φοβερή!!!!!!!!Πανέμορφα όλα και καταπληκτική οργάνωση!!!!!!!Ευχαριστώωωωωωω!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια Διόνη μου!! Φιλάκια πολλά!!!

      Διαγραφή