Κυριακή, 17 Μαΐου 2015

ΕΡΓΑΣΙΟΖΟΥΖΟΥΝΙΣΜΑΤΑ!!

Καλησπέρα σε όλους σας!!

Τι κάνετε; Πως τα περνάτε; Όλοι, μικροί και μεγάλοι, έχουμε μπει στην τελική ευθεία προς τη λήξη του σχολικού έτους. Η βδομάδα που μας πέρασε, πέρα ότι περάσαμε όμορφα, μάθαμε πολύ ωραία και πολλά πράγματα για τα έντομα και "δημιουργήσαμε" χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά. Τις εργασίες τις ονόμασα εργασιοζουζουνίσματα, μιας και το θέμα μας ήταν τα έντομα, αλλά και επειδή τον τελευταίο καιρό, πραγματικά, η άνοιξη έχει "πιάσει" τα παιδιά και τα έχει μεταμορφώσει σε ζουζουνάκια που πετάνε από εδώ και από εκεί και ζουζουνίζουν όλη την ώρα! Πείτε μου ότι δεν είναι μόνα τα δικά μας... έτσι; Ωστόσο, μέσα στην όλη ζουζουνοφασαρία μας, τα παιδιά ξεδίπλωσαν άλλη μια φορά το καλλιτεχνικό τους ταλέντο και έζησαν πολλές εργασιοστιγμούλες!!

Να μην τα πολυλογώ... ήρθε η ώρα να σας δείξουμε τα εργασιοζουζουνίσματα μας!

✄ Φτιάξαμε χάρτινες κατασκευές με θέμα τα έντομα!

αράχνη

κουνούπι

μυρμήγκι

μέλισσα

✄ Εντομολόγοι σε δράση.

Πήραμε τους μεγεθυντικούς μας φακούς, βγήκαμε στον μικρό μας κήπο και ερευνήσαμε ποια έντομα τον έχουν επισκεφθεί. Ύστερα από λεπτομερή δουλειά, βρήκαμε ποια έντομα ζουν στον κήπο μας, τα καταγράψαμε και μετά κάναμε ένα σχετικό με το θέμα, εργασιοζουζούνισμα ! 


Την εργασία την είχα δει στο fb σε μια φιλανθρωπική εκδήλωση που είχε πάει μια φίλη μου, το είπα στα παιδιά και ενθουσιάστηκαν με την ιδέα. 


Κάνουμε μια ζωγραφιά, όπως ένας κήπος ή ένα δέντρο ή ένα λουλούδι, έπειτα φτιάχνουμε τον χάρτινο μεγεθυντικό φακό και ζωγραφίζουμε το έντομο πάνω "σε μεγέθυνση". Προσέχουμε το φόντο πίσω από το έντομο να ταιριάζει με τα χρώματα της ζωγραφιάς στο σημείο που κολλάμε το φακό. 




Εννοείται ότι καλύτερα να είναι η ζωγραφιά του παιδιού και όχι έτοιμο μοτίβο όπως το κάναμε εμείς, αλλά όταν έψαχνα το υλικό μου για τα έντομα είχα βρει έτοιμα τα συγκεκριμένα φύλλα εργασίας (προφανώς τα είχα βγάλει πριν χρόνια και είχαν περισσέψει) και για να μην πάνε χαμένα τα έδωσα στα παιδιά να τα αξιοποιήσουν. Επίσης, από τότε που μπήκε η άνοιξη όλο λουλούδια ζωγραφίζουν και κήπους κλπ και ενώ ενθουσιάστηκαν με τον μεγεθυντικό φακό, δεν τους άρεσε ότι πρέπει να κάνουν πάλι τα ίδια και ευτυχώς συμβιβάστηκαν με το συγκεκριμένο φύλλο.















 ✄ Φτιάξαμε μέλισσες από τα γνωστά πλαστικά αυγουλάκια έκπληξη.

ιδέα της κας Σοφίας το μαγαζάκι μας
να γίνει ανθοπωλείο την άνοιξη! Τέλειο!!



τα παιδιά μπορούν να το
κάνουν μόνα τους!
Παίρνουμε ένα αυγουλάκι έκπληξη και τοποθετούμε πάνω του δυο μισά μαύρα σύρματα πίπας. Τα σφίγγουμε από την κάτω μεριά δυο τρεις φορές και αφήνουμε το υπόλοιπο να εξέχει για να τα κάνουμε τα πόδια της μέλισσας. Βάλτε μετά κόλλα για να μην φύγουν τα σύρματα πίπας. Κόβουμε φτερά και τα τοποθετούμε από πάνω. Ματάκια χειροτεχνίας και κόκκινος μαρκαδόρος για στόμα και έτοιμη η μελισσούλα μας! 


Για ουρά κεντρί κόψτε ένα μικρό μαύρο κυκλάκι, κάντε σχέδιο τύπου όστρακο σαλιγκαριού και μετά κόψτε το. Τοποθετήστε το στο πίσω μέρος της κατασκευής. Επίσης, σύρμα πίπας για κεραίες στο κεφάλι της και για να μην σας φύγει βάλτε και ένα μπαλάκι γκοφρέ ανάμεσα για να σταθεροποιηθούν. Έπειτα κόψτε εξάγωνε με κάνσον χαρτόνι, χρωματίστε και τοποθετήστε με κόλλα τη μέλισσα πάνω. Ή μπορείτε να κολλήσετε σκοινί να γίνει κρεμαστή. 






✄ Μέλισσες και σφήκες εν δράση... 

Μιλήσαμε, συζητήσαμε, μάθαμε για τις μέλισσες και τις σφήκες. Μάθαμε για τις διαφορές μεταξύ τους και έπειτα κάναμε πίνακα με μέλισσες και σφήκες. Πρώτα σχηματίσαμε το σώμα του εντόμου με κίτρινη δαχτυλομπογιά και αφού στέγνωσε δημιουργήσαμε το υπόλοιπο με μαρκαδόρους. 











✄ Τα αγαπημένα μας έντομα από πλαστελίνη και άλλα υλικά!

Το συγκεκριμένο καδράκι το είχα κάνει και πέρυσι με τα παιδιά. Ενώ δεν κάνω με τα παιδιά τις ίδιες κατασκευές ή τις κάνω με διάφορες παραλλαγές, κάποιες ιδέες που προκαλούν ενδιαφέρον και ενθουσιασμό στα μικρά, τις επαναλαμβάνω την επόμενη χρονιά για να δω αν προκαλεί το ίδιο συναίσθημα και στα άλλα παιδιά. Πέρυσι είχε μεγάλη επιτυχία! Φέτος είχε επιτυχία και σε αυτή την τάξη! Οπότε πλαστελίνη σε συνδυασμό με άλλα υλικά αποτελεί εγγύηση για δυο σημαντικά "Ε" Επιτυχία και Ευτυχία! 

Για την περσινή ανάρτηση και να δείτε πως γίνετε (αν και δεν είναι δύσκολη κατασκευή) πατήστε εδώ.












Αυτά για τα εργασιοζουζουνίσματα μας. Φυσικά δεν κάναμε μόνο αυτές τις δραστηριότητες, απλά το σεντουκάκι έχει μια λατρεία στις κατασκευές και προς το παρόν ασχολείται περισσότερο με αυτές! Κάποια στιγμή ελπίζει να αναρτεί συχνότερα και άλλες δράσεις, πέρα από ιδέες για κατασκευές.

 Bonus Εργασιοστιγμούλες 

★ Την προηγούμενη Πέμπτη, ένας μπαμπάς μας, δάσκαλος του καράτε, έκανε γυμναστική και διάφορα παιχνίδια με τα παιδιά.


Πέρα όμως από τη γυμναστική, έμαθε και κάτι πολύ σημαντικό στα παιδιά, αλλά και σε μας τις δασκάλες για να μπορούμε να το μεταδώσουμε σε παιδιά και γονείς. Το τελευταίο καιρό, ολοένα και περισσότερο, ακούμε ειδήσεις για αρπαγές ανηλίκων. Ο δάσκαλος του καράτε, έμαθε αυτοάμυνα στα παιδιά μας... όχι λαβές και κεφαλοκλειδώματα, αλλά με απλές κινήσεις πως μπορούν τα παιδιά να σωθούν από έναν τέτοιο κακό άνθρωπο.

Ξεκινάμε με τους βασικούς κανόνες, ότι αυτό που θα μάθουμε το κάνουμε όταν ένας άνθρωπος που δεν τον ξέρουμε μας αρπάζει απότομα και μας απομακρύνει από τον άνθρωπο που μας προσέχει, ότι ποτέ αυτό δεν θα το κάνουμε χωρίς λόγο σε άτομα του περιβάλλοντος μας και κύριος κανόνας ποτέ δεν αφήνουμε το χέρι του ανθρώπου που μας προσέχει ή δεν φεύγουμε μακριά από αυτόν και δεν μιλάμε σε ξένους.

Στην περίπτωση λοιπόν που κάποιος το αρπάξει, θα πρέπει το παιδί να βρει τρόπο να τον δαγκώσει πολύ δυνατά στο πρόσωπο, ώστε να πονέσει και να τον αφήσει από τα χέρια του. Έπειτα να του δώσει δυνατή κλωτσιά στο καλάμι (ή στην ευαίσθητη περιοχή κλωτσιά ή μπουνιά) και έπειτα να φύγει γρήγορα από κοντά του και να βρει τον συνοδό του. 

Θα μου πείτε τώρα, ότι πως θα το κάνουν όλα αυτά τα παιδιά, εάν θα έχουν το σθένος, τη δύναμη να το κάνουν κλπ. 

Θα σας πω πρώτον,αυτό που μας απάντησε η διασώστρια που μας έκανε σεμινάριο πρώτων βοηθειών στο σχολείο, στην ερώτηση ενός γονέα "αν δεν το κάνουμε σωστά την ώρα της διάσωσης και τον χειροτερέψουμε τον ασθενή; Η απάντηση της ήταν ότι η άγνοια είναι αυτή που μπορεί να κάνει κακό και όχι η προσπάθεια και η γνώση.  Και αυτό είναι αλήθεια, το έχω βιώσει. Ένας φίλος μου πυγμάχος, μου είχε πει 3 κινήσεις αυτοάμυνας.. δεν το είχα κάνει ποτέ πρακτική.. ένα μήνα μετά ένα αλλοδαπός πήγε να μου κλέψει την τσάντα... με ένα μαγικό τρόπο, αστραπιαία έκανα τις 2 κινήσεις από τις 3 και έπεσε κάτω και σώθηκα και εγώ και η τσάντα μου. Δεν είχα χρόνο να σκεφτώ τι μου είχε πει, απλά το έκανα.. Οπότε δεν είναι κακό να το πούμε στα παιδιά... που μπορεί αυτό να το σώσει κάποια στιγμή! 

Μιλήσαμε για τις μέλισσες και εννοείται ότι δοκιμάσαμε διάφορες λιχουδιές με μέλι.


Κόψαμε διάφορα φρούτα και κάναμε φρουτοσαλάτα με μέλι, φάγαμε φρυγανιές και μπισκότα με μέλι, μα με αυτό που ενθουσιάστηκαν περισσότερο τα παιδιά ήταν το γιαούρτι με μέλι, το έγλειψαν το πιατάκι κυριολεκτικά!! 


Αυτές τις ωραίες και ζουζουνιάρικες 
εργασιοστιγμούλες
ζήσαμε με τα παιδιά!
Ελπίζω να σας άρεσαν!

Φιλάκια πολλά!




4 σχόλια:

  1. Μα τι να πρωτοσχολιάσω..... πόσο υπέροχες εντομο-ιδέες!!!!! αυτό όμως που σίγουρα ξεχωρίζω (και φυσικά κλέβω!!!!!) είναι οι ζωγραφιές με τους μεγεθυντικούς φακούς! Μπράβο για όλα Άννα μου! (Υ.Γ. ζήλεψα το μάθημα αυτοάμυνας!!!!! δώσατε πολλά μηνύματα στα μικρούλια σας!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ευχαριστω πολυ κοριτσι μ!!! να το κανεις με το μεγεθυντικο φακο τα παιδια ενθουσιαστηκαν πολυ!! Οσον αφορα την αυτοαμυνα ηταν ιδεα του μπαμπα και τον ευχαριστουμε πολυ για αυτο!!!

      Διαγραφή
  2. Kαταπληκτικές δημιουργίες! Συγχαρητήρια Άννα! Και η ιδέα του μεγεθυντικού φακού ΦΟΒΕΡΗ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΝΙΚΗ ΜΟΥ!! ΦΙΛΑΚΙΑ ΠΟΛΛΑ

      Διαγραφή