Τετάρτη, 5 Φεβρουαρίου 2014

Ελληνική μυθολογία: Τρωικός πόλεμος(πρώτο μέρος)


Καλησπέρα σε όλους και όλες! 

Αυτή την βδομάδα ασχοληθήκαμε με την Ιλιάδα και τον Τρωικό πόλεμο στο σχολείο. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την ιστορία, το καθένα για τον δικό του λόγο...τα αγόρια ενθουσιάστηκαν με τον δούρειο ίππο και την μάχη που έδωσαν οι Έλληνες και τα κορίτσια με την ωραία Ελένη και την αρπαγή της.

και όχι μόνο με αυτά... πριν μπούμε στην ιστορία μάθαμε την γεωγραφική θέση της Ελλάδας με έναν χάρτη.Τα παιδιά είπαν ενδιαφέροντα πράγματα για τον χάρτη... είναι για να βρούμε έναν κρυμμένο θησαυρό... τον έχουμε για να μπορούμε να βλέπουμε που είναι μια περιοχή για να μπορούμε να πάμε.. χρειαζόμαστε και ένα ειδικό ρολόι, πυξίδα λέγεται, για να βρίσκουμε το μέρος που θα πάμε... και άλλα πολλά.. 

Ξεκινήσαμε την ιστορία της Ιλιάδας κάνοντας μια διαδρομή πρώτα στην Ελλάδα.. από που κατάγονταν οι πολεμιστές και από που άρπαξε την ωραία Ελένη ο Πάρης κλπ

Έπειτα δείξαμε το σημείο που έγινε ο πόλεμος στον χάρτη,αλλά και στην υδρόγειο σφαίρα που έχουμε στο σχολείο. 

....σε ένα καράβι βάλαμε τους Έλληνες πολεμιστές και πήγαμε στην Τροία...και έτσι ξεκίνησε και η αφήγηση του Τρωικού πολέμου.

Αρχαία πολεμικά πλοία

Οι Έλληνες έφτασαν στην Τροία και με πολεμικά πλοία. Οι αρχαίοι τριήρεις αγαπήθηκαν από όλα τα παιδιά και φτιάξαμε τα δικά μας πλοία σε άσπρο και μαύρο φόντο... κόψαμε τα κομμάτια του από βελουτέ μαύρο χαρτί και και φτιάξαμε το πινακάκι μας... 







Αγαπημένο θέμα ο Δούρειος Ίππος

Όλα τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την ιδέα του ξύλινου Δούρειου Ίππου. Χωριστήκαμε σε ομάδες και φτιάξαμε τον δικό μας δούρειο ίππο. 

Μέρες σκεφτόμουν πως θα μπορούσαμε να φτιάξουμε έναν δούρειο ίππο. Στην αρχή σκέφτηκα να το κάνουμε με τα παιδιά όπως δείχνει το παρακάτω σχέδιο:


είναι εύκολο σε ομαδική εργασία, σε ατομική είναι λίγο χρονοβόρα διαδικασία, όταν έχεις 25 παιδιά στην τάξη...

έπειτα θυμήθηκα την αγαπημένη μου τακτική με την εφημερίδα και την χαρτοταινία και την μανία που έχω με τα τρισδιάστατα.. έτσι δοκίμασα να φτιάξω ένα άλογο με αυτή την μέθοδο... δεν ήμουν σίγουρη αν θα πετύχαινε η ιδέα αυτή, ήμουν σίγουρη όμως ότι κάτι τέτοιο δεν θα μπορούσα να το κάνω με τα παιδιά στο σχολείο..και βγήκα αληθινή.. μου πήρε μιάμιση ώρα να το φτιάξω και με μεγάλη δυσκολία... αλλά άξιζε ο κόπος γιατί πέτυχε και γιατί τα παιδιά ενθουσιάστηκαν όταν το είδαν... ;)


Αφού μιλήσαμε για το άλογο και τον Δούρειο Ίππο, αποφασίσαμε τα χρώματα που θα βάλουμε και πως θα φτιάξουμε τις λεπτομέρειες (αλογοουρά,πολεμιστές,πόρτα,
σκάλα κλπ), χωριστήκαμε σε ομάδες, δύο ομάδες βοήθησαν να το βάψουμε, μια ομάδα βοήθησε να το στολίσουμε και μια άλλη ομάδα έφτιαξε τους Έλληνες πολεμιστές. 








 Την βάση την ξύλινη με τις ρόδες είναι δωρεά του μπαμπάκα μου, που μόλις άκουσε ότι θα βάλουμε ψεύτικες, διαφώνησε έντονα... μετά από μισή ώρα μου την είχε έτοιμη!!! 

"κυρία φαίνεται δύσκολο αυτό, μα πως τα καταφέρατε?"

"κυρία θα πείτε το κόλπο στον μπαμπά μου να φτιάξουμε και έναν για το σπίτι μας?"

"να βάλουμε γκοφρέ μαλλιά και ουρά όπως κάναμε στα ντενεκεδάκια, θα είναι πιο ωραίος έτσι"

"δεν βάζουμε χρυσά μάτια να φαίνονται;..τα μαύρα δεν θα φαίνονται καθόλου"

"να βάλουμε χρυσόσκονη να γίνει ένας κούκλος..."

"εννοείται καφέ, αν το κάνουμε με διάφορα χρώματα ρε Βικτώρια σαν το μικρό μου πόνι θα είναι.."

"κυρία με αγαπάς; ΝΑΙ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ...θα μου τον δώσεις να τον πάρω σπίτι μου τον δούρειο ίππο?"

"να φτιάξουμε και κάστρο και άλλους πολεμιστές να παίζουμε την Τροία.."

"να φτιάξουμε και επιτραπέζιο παιχνίδι και τα πούλια να είναι ο Αχιλλέας, ο Οδυσσέας, ο Μενέλαος και η Ωραία Ελένη..."

Ελπίζω να σας άρεσε η σημερινή ανάρτηση! Θα ακολουθήσει και το δεύτερο μέρος την Παρασκευή.. έχουμε συνέχεια!! 

Καλό σας βράδυ!! 

11 σχόλια:

  1. δεν εχω λογια..μεγαλο ταλεντο η αννουλα μας...ο ιππος ΦΟΒΕΡΟΣ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟ ΑΝΝΑ!!!!!ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ!!!!!!ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. πολύ ωραίο όλο το concept και βεβαίως και η υλοποίηση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τέτοια κατασκευή δεν έχει ξαναγίνει !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Απίστευτα όμορφοοοοοοοοο !!!!!!!!!!!!!! Το μπράβο είναι πολύ λίγο ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ♥Σας ευχαριστούμε πολύ όλους σας!! Πολύ όμορφα λόγια!! Θα τα μεταφέρω και στα μικρά μου να χαρούν!!! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Άννα, είναι ΤΕΛΕΙΟ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Πραγματικά οι επιλογές σε κατασκευές για μυθολογία είναι λίγες, σχετικά με άλλα θέματα, αλλά αυτό πια...είναι Ό,ΤΙ καλύτερο έχω δει! Μπράβο ρε παιδί!!! <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ο Δούρειος Ιππος φοβερός !!!!
    μπράβο Άννα !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΦΟΒΕΡΟΣ Ο ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΟΣ ΔΟΥΡΕΙΟΣ ΙΠΠΟΣ! ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή