Παρασκευή, 24 Ιανουαρίου 2014

Συναισθήματα (συνέχεια)


Καλησπέρα σε όλους σας! Τι μου κάνετε? Πως αισθάνεστε? Αυτή η εβδομάδα ήταν πολύ δύσκολη. Εγώ ανάρρωσα μεν από την προηγούμενη εβδομάδα, αλλά τα περισσότερα παιδάκια αρρώστησαν. Είχαμε και δύο κρούσματα οστρακιάς..και όλοι, δασκάλες και γονείς ήταν σε επιφυλακή... 

Στο σχολείο θυμηθήκαμε ξανά.. τι κάνουν τα μικρόβια στον ανθρώπινο οργανισμό και πως να προστατευθούμε από αυτά και τον σωστό τρόπο υγιεινής των χεριών....

Αυτή την βδομάδα δεν έκανα κάποια ανάρτηση γιατί από ότι φαίνεται ο ιός εξαπλώθηκε και σε ότι τεχνολογικό μέσο έχω στο σπίτι. Στην αρχή ο υπολογιστής και μετά το κινητό.. Ο υπολογιστής φτιάχτηκε διαγράφοντας κάποια αρχεία από μέσα.. αλλά το κινητό δυστυχώς δεν γλίτωσε τον γιατρό.. και το κινητάκι μου είναι φοβερό εργαλείο για την δουλειά!! Και πως αισθάνομαι για αυτό?.. Στεναχωρημένη και άδεια...θα σας έλεγα την πρώτη μέρα.. μετά είπα ότι δεν αξίζουμε να σκάμε για τέτοια πράγματα.. ;) Το καλό είναι ότι ο υπολογιστής είναι καλά τώρα, όποτε έρχεται και η αναρτησούλα..

Αυτή την βδομάδα ασχοληθήκαμε με τα συναισθήματα! Μιλήσαμε για αυτά, παίξαμε με αυτά, δημιουργήσαμε..και έβγαλαν και οι κυρίες τα συμπεράσματα τους! Θα αναφερθώ σε αυτήν την ανάρτηση σε 5 πράγματα που κάναμε για τα συναισθήματα!

1. Η αλφαβήτα των συναισθημάτων σε καρτέλες-φατσούλες! Μετά από συζήτηση βγάλαμε την αλφαβήτα. Η αλήθεια είναι ότι έβαλε η κυρία χέρα βοηθείας διότι σε κάποια γραμματάκια δυσκολεύτηκαμε... Η αλήθεια είναι ότι τις φατσούλες της σχεδίασα εγώ.. μερικές ήταν πολύ δύσκολες, ώστε να αποτυπωθούν τα συναισθήματα σωστά... Τουλάχιστον μέσα από αυτές τις κάρτες μάθαμε πολλά και ας μην ήταν τέλεια αποτυπωμένα τα συναισθήματα!








 




το πιο σημαντικό από όλα, μέσα από την ενασχόληση τους με τις καρτέλες, ήταν ότι εμπλούτισαν το λεξιλόγιο τους και έμαθαν να εκφράζουν περισσότερα συναισθήματα από αυτά τα κλασικά που γνώριζαν... κύρια νιώθω ευλογημένη που πάω σχολείο και έχω φαγητό να φάω... όταν παίζει μαζί μου η Σήλια, με κάνει και νιώθω ξεχωριστή... κυρία Άννα, δηλαδή όταν ήρθα σχολείο εγώ, ήμουν πολύ ψαρωμένος.. δεν θέλει να μιλήσει ο Μιχαήλ, μάλλον είναι ντροπαλός... κυρία είμαι ικανοποιημένος με τον πίνακα που έφτιαξα με τα παιδιά... κλπ 

Το αγαπημένο τους παιχνίδι με τις καρτέλες ήταν να διαλέγουν μία και να την κάνουν δραματοποίηση/παντομίμα.

2.Το καρδουλόδεντρό μας:Θυμήθηκαν το ευχόδεντρο των Χριστουγέννων που είχαμε κάνει τα μικρά μου και είχαν την ιδέα να φτιάξουμε ένα, αλλά να το κρατήσουμε μέχρι τέλος της σχολικής χρονιάς. Έτσι κόψαμε καρδούλες, ζωγραφίσαμε έτσι όπως βλέπουμε την αγάπη και το κολλήσαμε στον κορμό...κάναμε και την ιδέα αυτή πραγματικότητα αλλά και στολίσαμε το κουκλοθέατρο μας! 


3. Η πόλη της χαράς και η πόλη της λύπης! 
Φτιάξαμε με απλό τρόπο, με ζωγραφική και κολάζ, την πόλη της χαράς και την πόλη της λύπης.





Πριν στολίσουμε τους πίνακες μας στον χώρο του σχολείου παίξαμε με αυτούς. Χωρίσαμε τον χώρο της τάξης σε δύο πλευρές. Η κάθε πλευρά αντιστοιχούσε σε μία πόλη και η κάθε πόλη είχε τους κατοίκους της.. χωρίστηκαν τα παιδιά σε δύο ομάδες, η μια ομάδα ήταν η Χαρουμενάκηδες και η άλλη η Λυπητεροί. Έκανε κάτι η μία ομάδα και η άλλη έπρεπε να κάνει στο συναίσθημα που είχε η πόλη τους. 

πχ από αυτά που έκαναν τα παιδάκια μου:
οι Χαρουμενάκηδες έκαναν δουλειές σπιτιού χαρούμενοι, οι Λυπητεροί τις έκαναν στεναχωρημένοι. Οι Χαρουμενάκηδες τραγούδησαν χαρούμενο τραγούδι και οι Λυπητεροί λυπητερό (εδώ να σας πω ότι τραγούδησαν Παντελίδη.. πολύ πόνος λέμε..χαχα) Η γιαγιά της μιας πόλης είπε μια χαρούμενη ιστορία και ο παππούς είπε μια λυπητερή. Οι χαιρετισμοί καλημέρα, καλησπέρα κλπ στην μια πόλη τους έλεγαν χαρούμενα και στην άλλη με λύπη (κλαίγοντας, κάποια παιδιά είχαν την ιδέα να πουν κακημέρα κλπ επηρεασμένα από την Φρικαντέλα) κλπ 

4. Επειδή έχουμε πάρει πρόγραμμα με θέμα την θάλασσα, παρατηρήσαμε πίνακες με θάλασσα και μιλήσαμε για τα συναισθήματα που μας έβγαλαν!









έπειτα, χωριστήκαμε σε μικρές ομάδες  και φτιάξαμε και τους δικούς μας πίνακες με θέμα την θάλασσα και τα συναισθήματα!


Χαρά

Πόνος

Ηρεμία

Φόβος

Λύπη

Ειρήνη

Θυμός

Αγάπη

5. Παιχνίδια:

  • λέμε στα παιδιά διάφορες λέξεις και ανάμεσα σε αυτές τις λέξεις λέμε και ένα συναίσθημα. Όταν τα παιδιά ακούσουνε το συναίσθημα θα πρέπει να σηκωθούν από την θέση τους.
  • παίρνουμε μία μπάλα, η οποία γυρίζει από χέρι σε χέρι, το παιδί που παίρνει την μπάλα θα πρέπει να λέει πως αισθάνεται σήμερα
  • έχουμε μια καρτέλα που έχει ένα αυτί και μια καρτέλα που έχει ένα στόμα. Ένα παιδί έχει κάποιο πρόβλημα με κάποιο άλλο παιδί ή θέλει να του πει κάποιον καλό λόγο, διαλέγει λοιπόν τον/την φίλο/η του και κάθονται σε δύο καρεκλάκια. Το παιδί που έχει το στόμα μιλάει και το παιδί που έχει το αυτί ακούει προσεχτικά. Όταν τελειώσει το παιδί που μιλάει, ανταλλάσουν τις καρτέλες και το άλλο παιδί απαντά σε αυτά που του είπε. Αυτός είναι ένας ωραίος τρόπος να λύνουν τις διαφορές τους τα παιδιά που τσακώνονται.
  • με κούκλες παίζουμε διάφορες ιστορίες στο κουκλοθέατρο. πχ παίζουμε δύο φίλους που τσακώνονται και πρέπει να τα βρουν ή την μαμά που μαλώνει το παιδί.. ή τα αδέλφια που τσακώνονται.. τις ιστορίες τις διαλέγουν τα παιδιά... 
  • παντομίμα συναισθημάτων, τα παιδιά κάνουν παντομίμα ένα συναίσθημα και προσπαθούν τα υπόλοιπα να το βρουν
  • λέμε ευχές, χαιρετισμούς, τραγούδια με συναισθήματα.. πχ λέμε καλημέρα στεναχωρημένη ή χαρούμενη ή θυμωμένη κλπ
Καλό σας απόγευμα και
 Καλό Σαββατοκύριακο!!


Σας αφήνω με αυτή την κάρτα που είχαμε φτιάξει μαζί με την ξαδέλφη μου για τον δάσκαλο της. Η ξαδελφούλα μου είναι ένα πλάσμα που δύσκολα εκφράζει τα συναισθήματά της και όμως σε αυτή την κάρτα είχε εκφραστεί με τα καλύτερα συναισθήματα... αφού και ο δάσκαλος είχε πει στην μαμά της ότι δεν το περίμενα αυτό!! ;)

2 σχόλια:

  1. ΤΙ ΩΡΑΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ ΑΝΝ! ΚΑΙ ΝΑΙ! ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΙΟ! Η ΚΟΤΑ ΕΚΑΝΕ Τ' ΑΒΓΟ Η ΤΟ ΑΒΓΟ ΤΗΝ ΚΟΤΑ;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή